JALAN PP6, TAMAN PUTRA PERDANA, 47130 PUCHONG, SELANGOR

PROGRAM PENDIDIKAN MAKANAN BERKHASIAT BERSAMA DUMEX DUGRO FRUITS & VEG

Program pemakanan berkhasiat bersama DUGRO ini merupakan program pendidikan kesihatan. Melalui program ini, pelajar akan dapat mengetahui tentang bagaimana cara pengambilan makanan yang seimbang dan makanan sihat dalam menjalankan kehidupan harian dalam usia kanak - kanak yang sedang membesar. Selain itu, melalui program pendidikan ini juga bertujuan untuk memupuk nilai murni dan sikap menitik beratkan pengambilan diet yang seimbang di kalangan murid dalam kehidupan seharian dan sekaligus dapat diterapkan bagi pembentukan gaya hidup sihat.
Program ini telah diadakan pada 16hb April 2013 bertempat di Dewan Terbuka SK Taman Putra Perdana 2. Program ini telah diadakan pada pukul 5.00 petang. Murid yang terlibat adalah murid - murid tahun 1 hingga tahun 3.

Mesej yang disampaikan melalui persembahan ini menyentuh mengenai kepentingan dan kesan sekiranya kita tidak mengambil berat tentang makanan yang dimakan.


Sesi penerangan dengan murid mengenai pengambilan makanan berkhasiat.


Share:

No comments:

PENGUMUMAN

SELAMAT DATANG BUAT WARGA SEKOLAH KEBANGSAAN TAMAN PUTRA PERDANA 2 *******BLOG INI MENGEMAS KINI SEBARANG MAKLUMAT TERBAHARU BERKAITAN SKTPP2

Popular Posts

Total Pageviews

Search This Blog

Powered by Blogger.

HUBUNGI KAMI

Jalan PP6, Taman Putra Perdana
47130 Puchong, Selangor

Telefon :
03-83184011
Faks :
03-83184014
Emel :
bba9228@moe.edu.my

Followers

Blog Archive

Recent Posts