JALAN PP6, TAMAN PUTRA PERDANA, 47130 PUCHONG, SELANGOR

LAPORAN PERHIMPUNAN RASMI KE 40 (SESI PETANG)

  Pada 22 Januari 2024, satu perhimpunan rasmi telah dijalankan di Dataran Perhimpunan SKTPP2.  Sebelum majlis perhimpunan mingguan bermula murid-murid mula berkumpul di dataran pada jam 5.50 petang. Majlis perhimpunan bermula pada jam 6.00 petang dengan nyanyian lagu Negaraku, lagu Negeri Selangor dan lagu sekolah. Selesai sahaja nyanyian, majlis diteruskan dengan bacaan doa, lafaz Ikrar Rukun Negara dan Ikrar Sekolah yang dipimpin oleh wakil daripada pengawas sekolah.Seterusnya, perhimpunan diteruskan dengan ucapan guru bertugas.

 

UCAPAN KETUA GURU BERTUGAS

 Majlis diteruskan dengan ucapan ketua guru bertugas Pn Saerah binti Rejeli. Beliau memaklumkan kepada murid-murid senarai nama guru yang bertugas sepanjang minggu 40 (22 Januari – 26 Januari 2024). Senarai guru bertugas adalah seperti berikut:

  1. Puan Saerah binti Rejeli
  2. Puan Norhafizah binti Che Zainal
  3. Encik Mazwan bin Muhammad
  4. Encik Mohamad Salmizi bin Salim
  5. Puan Noraziah binti Katimin

 Beliau turut memberi sedikit penjelasan kepada murid-murid berkenaan lantikan Pengawas Sekolah, Pengawas Pusat Sumber dan Pengawas SPBT untuk sesi 204/2025. Kriteria pengawas yang baik juga turut disentuh. Murid dilihat memberikan sepenuh tumpuan sepanjang penjelasan itu disampaikan. Selain itu, beliau turut mengingatkan agar murid yang tidak sihat dari rumah tidak perlu hadir ke sekolah.





UCAPAN GURU SPBT

Majlis seterusnya ialah sedikit ucapan daripada guru SPBT Ustaz Yamin Aswat  berkaitan pemulangan dan pinjaman buku teks untuk tahun 1, 2, dan 3.


UCAPAN PENOLONG KANAN PETANG

 Majlis diteruskan lagi dengan amanat daripada Ustaz Md Noor Bin Billak, PK Petang SKTPP2.  Antara intipati ucapan ialah:

  1. Mengingatkan tentang pengagihan BAP kepada murid-murid yang belum mengambilnya. Seterusnya, memberi nasihat agar duit yang diperolehi dimanfaatkan sepenuhnya untuk kegunaan murid.
  2. Mengingatkan balik berkaitan tugas-tugas pengawas.
  3. Mengingatkan murid berkaitan baki hari persekolahan dan cuti sekolah akhir sesi yang akan datang.


 

 Majlis perhimpunan tamat tepat pada jam 6.40 petang dan semua murid beredar untuk pulang.

 

Laporan Disediakan Oleh,

SAERAH BINTI REJELI

Ketua Guru Bertugas Minggu 40


Share:

No comments:

PENGUMUMAN

SELAMAT DATANG BUAT WARGA SEKOLAH KEBANGSAAN TAMAN PUTRA PERDANA 2 *******BLOG INI MENGEMAS KINI SEBARANG MAKLUMAT TERBAHARU BERKAITAN SKTPP2

Popular Posts

Total Pageviews

Search This Blog

Powered by Blogger.

HUBUNGI KAMI

Jalan PP6, Taman Putra Perdana
47130 Puchong, Selangor

Telefon :
03-83184011
Faks :
03-83184014
Emel :
bba9228@moe.edu.my

Followers

Blog Archive

Recent Posts