JALAN PP6, TAMAN PUTRA PERDANA, 47130 PUCHONG, SELANGOR

MAJLIS KHATAM AL-QURAN DAN SUMBANGAN RAMADAN 2023/2024


Assalamualaikum dan salam sejahtera.

 Pada 18 April 2023 bersamaan 27 Ramadan 1444H yang lalu, satu program yang dirancang oleh Panitia Pendidikan Islam iaitu Majlis Khatam Al-Quran dan Sumbangan Ramadan telah dijalankan. 

 Program ini telah berlangsung di dewan terbuka dan melibatkan murid-murid sesi petang. Majlis dimulakan dengan Bacaan Doa oleh Al Fadhil Ustaz Ahmad Zakee bin Abdullah Zawawi. Seterusnya majlis diteruskan dengan ucapan aluan daripada Penyelaras Program iaitu Ustazah Juslinda binti Bakar. Selesai ucapan daripada Penyelaras Program, majlis diteruskan dengan ucapan daripada Penolong Kanan Petang, Ustaz Md Noor bin Billak.

 Majlis beranjak maju dengan penyampaian Sumbangan Ramadan kepada murid-murid kurang berkemampuan dan anak yatim sekolah hasil daripada kutipan derma seluruh warga sekolah sepanjang bulan Ramadan. Semoga sumbangan ini dapat memberikan sedikit keceriaan kepada murid-murid berkenaan.

 Atur cara majlis diteruskan dengan Majlis Khatam Al-Quran yang dipimpin oleh Al Fadhil Ustaz Hafidzuddin bin Yahya bersama dengan 20 orang murid. Khalifah khatam dan murid-murid mengalunkan bacaan Selepas itu, penyampaian cenderahati telah disampaikan oleh Penolong Kanan Petang, Ustaz Md Noor bin Billak kepada khalifah khatam dan murid-murid khatam Al-Quran.

 Majlis bertambah meriah apabila guru dan murid dipertontonkan dengan persembahan nyanyian berkumpulan daripada murid-murid tahun 2 dan 3 dengan lagu yang bertajuk Rahmatun Lil’Alameen. Majlis ini dengan jayanya berakhir tepat jam 5.20 petang.

 Sekian, terima kasih.


 LAMPIRAN BERGAMBAR










 
 




Share:

No comments:

PENGUMUMAN

SELAMAT DATANG BUAT WARGA SEKOLAH KEBANGSAAN TAMAN PUTRA PERDANA 2 *******BLOG INI MENGEMAS KINI SEBARANG MAKLUMAT TERBAHARU BERKAITAN SKTPP2

Popular Posts

Total Pageviews

Search This Blog

Powered by Blogger.

HUBUNGI KAMI

Jalan PP6, Taman Putra Perdana
47130 Puchong, Selangor

Telefon :
03-83184011
Faks :
03-83184014
Emel :
bba9228@moe.edu.my

Followers

Blog Archive

Recent Posts