JALAN PP6, TAMAN PUTRA PERDANA, 47130 PUCHONG, SELANGOR

PERHIMPUNAN RASMI MINGGU KE 5 SESI PETANG

Guru Bertugas: (29.1.2018 HINGGA 2.2.2018)

1. Pn. Mawadah
2. Pn. Baizura
3. En. Hafidzuddin
4. Pn. Mufidah
5. Pn. Faziha
6. Pn. Wan Syafifah

Tema: “ Kemahiran Belajar ”

Perhimpunan petang dimulakan pada pukul 5.50 petang. Dimulai dengan nyanyian rangkaian lagu Negaraku, Negeri Selangor, Sekolah dan Aku Negaraku serta diikuti dengan lafaz ikrar dan doa.

 

Ucapan Ketua Guru Bertugas : Pn. Mawadah binti Shamsuddin
-
Memperkenalkan guru bertugas pada murid-murid dan sekiranya murid ada masalah boleh berjumpa dengan guru bertugas seperti nama diatas.
-Guru bertugas bercakap tentang disiplin murid semasa menyanyikan lagu Negaraku seperti berdiri tegak dan tidak bercakap dengan rakan yang berada di sebelah.guru bertugas juga menegur agar murid tidak ponteng dan merayau-rayau di sekitar akwasdan sekolah seperti koridor bahagian blok c.


Majlis Pelancaran Amalan Guru Penyayang

-Majlis dipengerusikan oleh Pn. Yuzainismar binti Yusoff 
-Menerangkan definisi Guru Penyayang iaitu seorang guru yang memiliki sifat kepedulian terhadap muridnya dengan cara mengamalkan nilai kasih sayang, bersikap mesra, mengambil berat, berbudi bahasa, saling menghormati, sentiasa ceria, prihatin dan sabar.

Seterusnya ucapan PK Petang SKTPP2 :Puan Fauziah binti Salehoddin dan menyempurnakan Majlis Pelancaran Guru Penyayang bagi sesi tahun 2018.  
-Seterusnya PK Petang menegaskan dan mengingatkan murid-murid sentiasa mematuhi peraturan sekolah supaya disiplin sekolah sentiasa dalam keadaan terkawal dan baik.
Antara aktiviti Majlis Pelancaran Guru Penyayang  bagi sesi petang iaitu
-PK Petang, Puan Fauziah binti Salehoddin disematkan button badge oleh Pn, Baizura.


-Dijemput murid seramai 5 orang sempena pelancaran majlis menyambut ulang tahun kelahiran pada 29.1 untuk memotong pulut kuning dan menerima cenderamata. 


Perhimpunan tamat pada pukul 6.40 petang.
Share:

No comments:

PENGUMUMAN

SELAMAT DATANG BUAT WARGA SEKOLAH KEBANGSAAN TAMAN PUTRA PERDANA 2 *******BLOG INI MENGEMAS KINI SEBARANG MAKLUMAT TERBAHARU BERKAITAN SKTPP2

Popular Posts

Total Pageviews

Search This Blog

Powered by Blogger.

HUBUNGI KAMI

Jalan PP6, Taman Putra Perdana
47130 Puchong, Selangor

Telefon :
03-83184011
Faks :
03-83184014
Emel :
bba9228@moe.edu.my

Followers

Blog Archive

Recent Posts