JALAN PP6, TAMAN PUTRA PERDANA, 47130 PUCHONG, SELANGOR

Laporan Perhimpunan Sesi Pagi Minggu 14/2015

Assalamualaikum, Selamat Sejahtera dan Salam 1 Malaysia.
Perhimpunan pada pagi ini dimulakan dengan nyanyian Lagu Negaraku, Lagu Negeri Selangor, Lagu Sekolah dan Lagu Malaysia Berjaya. Seterusnya,  pengawas-pengawas yang bertugas mengetuai bacaan doa, Ikrar Rukun Negara, dan Ikrar Sekolah.
      
1.  Majlis perhimpunan diteruskan lagi dengan ucapan Ketua Guru Bertugas pada minggu ini iaitu Pn. Khairun Nisa Binti Abdul Halim. Beliau meminta supaya murid dapat hadir ke sekolah dengan penuh bersemangat dan beriltizam untuk belajar bersungguh-sungguh tanpa menimbulkan sebarang masalah semasa berada di sekolah. Pn. Khairun Nisa memaklumkan guru-guru yang bertugas pada minggu ini ialah:

    1. EN. NOORHISHAM BIN MOHAMAD
    2. PN. MURNEI BT. AHMAD
    3. PN. NURUL AIDA BT. MOHD ROSLI
    4. CIK NORAZIAH BT. ALI
    5. EN. MOHAMAD RANI BIN ARBAIN 
   
2.  Guru bertugas menyampaikan ucapan tentang penggunaan buku teks SPBT. Beliau mengingatkan murid supaya menjaga, memelihara dan menghargai buku teks SPBT yang diterima kerana Kerajaan Malaysia telah membelanjakan minima RM180.00 setiap murid yang bersekolah di bawah KPM untuk keselesaan dan keberkesanan pembelajaran murid. Bacaan Akujanji Penerimaan Buku Teks SPBT dibuat oleh murid dengan diketuai oleh Ketua Pengawas SPBT adik Muhamad Airul Shahiezat.

3.  Slot PPDA pada hari ini diisi dengan topik Penyahgunaan Dadah Oleh Remaja. Guru bertugas memberi informasi mengenai faktor yang menjebak remaja seawal umur 10 tahun ke kancah dadah berdasarkan buku berjudul 5 Minit Amat Bermakna.  

4.  Ucapan Guru Disiplin ( Ustaz Mohd Razis Bin Mohd Shainisi)

  • Teguran kepada murid mengenai pemakaian tali leher, lencana sekolah dan tanda nama. Murid diberikan tempoh sehingga minggu Isnin hadapan untuk memastikan pakaian seragam sekolah masing-masing lengkap.
  • Ustaz Razis mengingatkan murid tentang peraturan sekolah mengenai Pembelajaran dan Pengajaran yang mana murid perlu berada di dalam kelas sepanjang tempoh P & P. Pergerakan murid yang tidak mengambil matapelajaran Bahasa Arab adalah tertakluk kepada guru Bahasa Arab di dalam kelas tersebut.


5.  Ucapan Pentadbir ( En. Ahmad Mustaqiem Bin Ibrahim, PK Ko-kurikulum ) 

  • Teguran kepada murid mengenai pemakaian tudung hitam semasa sesi persekolahan adalah tidak dibenarkan.
  • Murid perlu memakai baju-T Pendidkan Jasmani pada hari yang sepatutnya dan sekiranya tiada, murid boleh mengenakan baju-T putih yang telah ditampal lencana sekolah dan tanda nama. Murid yang tidak memakai pakaian lengkap tidak dibenarkan menjalankan aktiviti PJ.
  • Hanya 2 orang murid lelaki dan dua orang murid perempuan dibenarkan masuk untuk mengambil peralatan di dalam bilik PJ mengikut kesesuaian dengan pengawasan guru.




 Ucapan guru bertugas Pn. Khairun Nisa Binti Abdul Halim

 Ketua Pengawas SPBT mengetuai bacaan Akujanji Penerimaan Buku Teks SPBT-
Adik Muhammad Airul Shahiezat

 Bacaan Akujanji Penerimaan Buku Teks SPBT oleh murid.

 Slot PPDA oleh Guru Bertugas

 Ucapan oleh Guru Disiplin - Encik Mohd Razis Bin Mohd Shainisi

Ucapan oleh Penolong Kanan Ko-kurikulum - Encik Ahmad Mustaqiem Bin Ibrahim
Share:

No comments:

PENGUMUMAN

SELAMAT DATANG BUAT WARGA SEKOLAH KEBANGSAAN TAMAN PUTRA PERDANA 2 *******BLOG INI MENGEMAS KINI SEBARANG MAKLUMAT TERBAHARU BERKAITAN SKTPP2

Popular Posts

Total Pageviews

Search This Blog

Powered by Blogger.

HUBUNGI KAMI

Jalan PP6, Taman Putra Perdana
47130 Puchong, Selangor

Telefon :
03-83184011
Faks :
03-83184014
Emel :
bba9228@moe.edu.my

Followers

Blog Archive

Recent Posts