JALAN PP6, TAMAN PUTRA PERDANA, 47130 PUCHONG, SELANGOR

LAPORAN PROGRAM ABC (BAHAGIAN 2)

 PROGRAM ABC | 21/3/23 (SELASA)

Pada 21 Mac 2023, Program ABC diteruskan lagi dengan aktiviti di bawah Unit Bimbingan dan Kaunseling. Antara aktiviti yang dilaksanakan ialah aktiviti Kod Rahsia, Jom Teka, Cari Saya dan Cari Perbezaan. Semua aktiviti ini dilaksanakan di dalam kelas masing-masing di bawah bimbingan dan pengawasan guru subjek. Murid-murid diberikan lembaran kerja semua aktiviti yang berkenaan. Lembaran kerja diambil dari perkongsian facebook. Aktiviti aktiviti ini sangat menarik kerana dapat meningkatkan kemahiran berfikir dan fokus murid. Saya sertakan di sini lembaran-lembaran kerja yang disediakan.






 Selepas rehat, murid melaksanakan aktiviti di bawah Panitia Matematik iaitu Buku Skrap Bijak Sifir. Aktiviti ini perlu dilaksanakan secara berkumpulan di mana satu kumpulan terdiri daripada 8 atau 9 orang. Setiap orang perlu menulis dan menghias sifir yang dipilih. Kemudian, guru subjek akan compile dan jadikan ia sebuah buku skrap. Guru Matematik setiap kelas akan menilai buku skrap tersebut dan memberi markah. Aktiviti dilaksanakan selama satu jam setengah. 


 

  Aktiviti seterusnya dikendalikan di bawah Panitia Sejarah. Berikut merupakan aktiviti yang dilaksanakan mengikut tahun dalam kelas masing-masing.






Share:

No comments:

PENGUMUMAN

SELAMAT DATANG BUAT WARGA SEKOLAH KEBANGSAAN TAMAN PUTRA PERDANA 2 *******BLOG INI MENGEMAS KINI SEBARANG MAKLUMAT TERBAHARU BERKAITAN SKTPP2

Popular Posts

Total Pageviews

Search This Blog

Powered by Blogger.

HUBUNGI KAMI

Jalan PP6, Taman Putra Perdana
47130 Puchong, Selangor

Telefon :
03-83184011
Faks :
03-83184014
Emel :
bba9228@moe.edu.my

Followers

Blog Archive

Recent Posts