JALAN PP6, TAMAN PUTRA PERDANA, 47130 PUCHONG, SELANGOR

LAPORAN PROGRAM ANAK YANG BAIK LAGI CERDIK (ABC)


  Sepanjang minggu pertama persekolahan (20/3/23 - 24/3/23), program Anak Yang Baik Lagi Cerdik (ABC) telah dilaksanakan. Program ini sejajar dengan aspirasi tujuh hala tuju yang menjadi tunjang KPM, iaitu menekankan aspek karamah insaniah melalui pembentukan adab, akhlak dan integriti dalam kalangan murid. Aktiviti-aktiviti yang dilaksanakan telah dirancang oleh Unit Bimbingan dan Kaunseling dengan kerjasama semua Panitia.

 



  Pada hari Isnin (20/3/23), guru Bimbingan dan Kaunseling telah memberi taklimat kepada murid murid mengenai aktiviti yang akan dijalankan sepanjang minggu ini. Program ABC dimulakan dengan aktiviti gotong royong menceriakan kelas. Guru kelas dan murid-murid bekerjasama membersihkan dan menceriakan kelas. Ini secara tidak langsung, guru kelas boleh buat sesi suai kenal dengan murid-murid memandangkan murid murid telah dirombak secara keseluruhan. 

  Selepas rehat, guru pembantu sementara masuk ke dalam kelas untuk menjalankan aktiviti yang dianjurkan oleh Unit Bimbingan dan Kaunseling iaitu lembaran kerja permainan visualisasi dan puzzle. Murid sangat seronok melaksanakan aktiviti-aktiviti ini kerana aktiviti sangat mencabar, tiada klu yang diberikan dan murid boleh berfikir dengan kreatif. Unit Bimbingan dan Kaunseling mengucapkan jutaan terima kasih kepada semua guru kerana memberi kerjasama yang baik dalam membimbing murid-murid sepanjang program ABC pada bari ini.






Share:

No comments:

PENGUMUMAN

SELAMAT DATANG BUAT WARGA SEKOLAH KEBANGSAAN TAMAN PUTRA PERDANA 2 *******BLOG INI MENGEMAS KINI SEBARANG MAKLUMAT TERBAHARU BERKAITAN SKTPP2

Popular Posts

Total Pageviews

Search This Blog

Powered by Blogger.

HUBUNGI KAMI

Jalan PP6, Taman Putra Perdana
47130 Puchong, Selangor

Telefon :
03-83184011
Faks :
03-83184014
Emel :
bba9228@moe.edu.my

Followers

Blog Archive

Recent Posts